Predseda ÚNSS Ján Podolinský kontaktoval železničnú spoločnosť ZSSK, aby ich upozornil na problém s prístupnosťou webového sídla i mobilnej aplikácie IDEme vlakom. S potešením oznamujeme, že spoločnosť na naše pripomienky zareagovala a prijala opatrenia.
„Som rád, že sa nám podarilo nájsť s vedením ZSSK spoločnú reč a akceptovali naše pripomienky v rámci prístupnosti. Náš kolega Peter Teplický zo spoločnosti pristupne.sk starostlivo kompletizuje všetky nedostatky a navrhuje optimálne riešenia,“ povedal Ján Podolinský, predseda ÚNSS.
Podľa informácií zo Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) aktuálne prijali nasledovné opatrenia:
- ZSSK spustila audit prístupnosti mobilnej aplikácie Ideme vlakom pre systémy iOS, Android a Huawei, ako aj predajnej webovej stránky, s cieľom zabezpečiť ich plnohodnotnú dostupnosť pre osoby so zrakovým postihnutím.
- Dočasné odpustenie servisného poplatku pri nákupe cestovných lístkov v pokladnici alebo u sprievodcu pre všetkých držiteľov preukazu ŤZP so záznamom “Nevidiaci – blind” (alebo s touto poznámkou v občianskom preukaze), a to tak pri platených cestovných lístkoch, ako aj pri lístkoch s 100 % zľavou.
- Postupná implementácia zlepšení na základe auditu, ktorý prebieha tento týždeň, aby v budúcnosti nebolo nutné spoliehať sa na výnimky zo servisného poplatku.
ZSSK sa taktiež zaviazala k spolupráci s odborníkmi ÚNSS na prístupnosť, aby sa v budúcnosti podobné problémy vyskytovali v čo najmenšej miere.