23. ročník hlavného zbierkového dňa verejnej zbierky Biela pastelka organizátori ukončili s výborným výsledkom. Výnos bol opäť vyšší oproti predošlým ročníkom. Do zbierky sa zapojilo viac ako 4-tisíc dobrovoľníkov, ktorí šírili posolstvo pomoci ľuďom s ťažkým zrakovým postihnutím po celom Slovensku.
Heslom aktuálneho ročníka zbierky bolo veľavravné motto „Aj bez zmyslu to má zmysel,“ ktoré spolu s kampaňou pripravila agentúra Promiseo. Verejnú zbierku Biela pastelka nezištne podporuje už šiesty rok. „Každoročne je pre nás kampaň na podporu nevidiacich a slabozrakých veľkou výzvou. Uvedomujeme si, že aktuálna situácia na Slovensku nie je jednoduchá, o to viac si však vážime, že stále existujú ľudia, ktorí neváhajú podporiť dobrú vec. Naším cieľom bolo osloviť verejnosť pútavou kampaňou a podnietiť ju k zamysleniu nad ťažkosťami, ktorým nevidiaci a slabozrakí čelia. Tohoročná kreatíva „Aj bez zmyslu to má zmysel“ ľuďom „otvorila oči“, keď dokázali viac navnímať ich problémy,“ povedal Tomáš Klobušník, Creative Lead agentúry Promiseo.
Každoročne pripraví agentúra v rámci kampane zaujímavú novinku. Tou tohtoročnou bola výzva „Staň sa ambasádorom Bielej pastelky“. Ním sa mohol stať ktokoľvek, kto mal záujem šíriť posolstvo zbierky a pomoc nevidiacim a slabozrakým. Zapojilo sa viac ako 220 majiteľov instagramových profilov. „Máme obrovskú radosť, že sme opäť prekonali rekord vyzbieraných finančných prostriedkov a že sa nám darí každoročne posúvať hranice ešte vyššie. Takéto kampane nám prinášajú aj uznanie v prestížnych reklamných súťažiach a veríme, že v tejto tradícii budeme úspešne pokračovať. Ďakujeme všetkým, ktorí prispeli a dali tejto kampani ten pravý zmysel,“ doplnil Tomáš Klobušník.
Spočítať zbierkový výnos tohto roku organizácii pomohla profesionálna spoločnosť Loomis SK, a. s.: „Poviem to otvorene a na rovinu – Biela pastelka je správna vec a nám v spoločnosti Loomis nie je ľahostajná situácia ľudí, ktorí o zrak prišli alebo sa už bez zraku narodili. Uvedomujeme si prínos tejto zbierky, a práve preto sme sa ju aj rozhodli podporiť. To, čím si slabozraký alebo nevidiaci človek prechádza počas celého života je pre drvivú väčšinu ľudí absolútne nepredstaviteľné. Každý takýto človek má náš nekonečný obdiv a podporu a ak vieme dopomôcť k tomu, aby to mali v živote jednoduchšie – radi to urobíme. Veľmi príjemne nás prekvapilo množstvo a objem financií pri spracovaní zbierky a myslíme si, že to vysiela jasný signál naprieč celou spoločnosťou, že nie sme sami, kto chce pomôcť. Spoločnosť Loomis je veľmi hrdá, že mohla byť súčasťou tejto mimoriadne dôležitej spoločenskej udalosti a pevne veríme, že sme naším krokom inšpirovali do budúcna aj ostatných,“ povedal na margo vzájomnej spolupráce Tomáš Mrva, sales manager spoločnosti Loomis SK, a. s.
Kampaň, ale aj zapálenie dobrovoľníkov malo svoj význam, pretože prinieslo potešujúci výsledok. Výnos hlavného zbierkového dňa dosiahol čiastku 296 710,80 €. „Rada by som sa poďakovala našim dobrovoľníkom, ktorí sa o túto výnimočnú čiastku postarali svojím zápalom a chuťou zbierkovať. Veľká vďaka patrí i darcom, ktorým nie je ľahostajný osud ľudí so zrakovým postihnutím a rozhodli sa nás podporiť. Veľmi si to vážime,“ hovorí Tatiana Winterová, riaditeľka ÚNSS.
Zbierka nemôže fungovať ani bez partnerov a podporovateľov. O mnohých sa organizátori môžu oprieť už niekoľko rokov. „Veľmi rada by som vyjadrila vďaku spoločnosti Model Obaly z Českej republiky, ktorá podporuje zbierku od jej vzniku. Už 23 rokov nám sponzorsky dodávajú pokladničky pre dobrovoľníkov. O to, aby sa zbierkový materiál dostal k našim regionálnym koordinátorom alebo do škôl sa roky spoľahlivo stará spoločnosť DHL Express Slovakia. Spoločnosť Loomis nás odbremenila pri prácach so spočítavaním hotovosti. Je to pre našich zamestnancov nielen veľká úľava a pomoc, ale aj bezpečnejšie. Všetkých považujeme za dôležitých podporovateľov a sme veľmi vďační za ich partnerstvo,“ doplnila T. Winterová.
Definitívnu bodku za 23. ročníkom verejnej zbierky Biela pastelka urobia organizátori 31. decembra 2024. Dovtedy je možné prispievať:
- SMS s ľubovoľným textom na číslo 820,
- vkladom na zbierkový účet SK23 1111 0000 0014 3025 8006
- alebo online darom prostredníctvom darovacej brány na bielapastleka.sk.
Výnimočnou možnosťou prispieť na zbierkové konto je i prostredníctvom projektu Rozprávky pre malé Pastelky, ktoré ponúkajú milý príbeh pre deti vidiace i nevidiace. „Rozprávky pre malé Pastelky vznikli pred približne jeden a pol rokom s cieľom podpory nevidiacich a slabozrakých ľudí. Na YouTube je zverejnených už 14 rozprávok, máme takmer 6 000 odberateľov a 1,2 milióna vzhliadnutí. Popularita rozprávok stále rastie nielen medzi poslucháčmi, ale aj v hereckej komunite: do projektu sa už zapojilo viac ako 60 začínajúcich, ale aj profesionálnych hercov. Každá rozprávka obsahuje výzvu pre poslucháčov na podporu verejnej zbierky Biela pastelka,“ povedala na margo spolupráce Kristína Csuz Jursová, executive director spoločnosti Codes Brand House, ktorá stojí za myšlienkou i realizáciou pastelkových rozprávok.