Verejná zbierka Biela pastelka získala ďalšie ocenenie. Reklamná kampaň 2022 bola úspešná nielen v očiach darcov, ale aj v hodnotení odbornej verejnosti. V prestížnej súťaži najlepších PR projektov na Slovensku – PROKOP – získala 1. miesto v kategórii Nonprofit projektov. Za úspešným výsledkom je opäť agentúra Promiseo.
Témou minuloročnej kampane verejnej zbierky Biela pastelka bola láska na prvý pohľad. Ako ju však vnímajú ľudia so zrakovým postihnutím? Prvým dotykom, počutím či nádychom. A práve na tom postavil kreatívny tím agentúry Promiseo celú kampaň. Vizuálne v kampani prepojili farbu Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska s farbou lásky. Ústredným symbolom sa stalo oko, v ktorom sa odohrávajú tie najdôležitejšie momenty – prvý pohľad na svoju lásku, prvý pohľad na dieťatko, prvý pohľad na dcéru v bielom… Výnimočné chvíle, o ktoré nie sú vďaka Bielej pastelke ukrátení ani nevidiaci a slabozrakí. Aj keď sa musia pozrieť trochu inak. „Ľudí kampaň zaujala natoľko, že sme mali historicky najvyššie interakcie s príspevkami. To znamená, že keď sme sa ich na sociálnych sieťach opýtali, či sa niekedy zamilovali na prvé počutie či nádych, s komentármi sa roztrhlo vrece. Aj to nám ukázalo, že sa s kampaňou stotožnili natoľko, že aj v ťažkej dobe, ktorú aktuálne žijeme, sú stále empatickí a majú chuť pomáhať. A to nás teší najviac. Druhá veľká radosť prišla na odovzdávaní cien Prokop, kedy sme získali 1. miesto za najlepšiu Nonprofit PR kampaň za rok 2022. Teší ma to o to viac, že celý tím dal do realizácie obrovský kus srdca a nám sa z roka na rok darí posúvať komunikáciu zbierky Biela pastelka. Oceňujú to nielen darcovia, ktorých je každým rokom viac a viac, ale aj odborníci na rôznych súťažiach,“ povedala Andrea Liszkai, kreatívna riaditeľka agentúry Promiseo.
Úspešná kampaň Biela pastelka 2022 ovládla nielen reklamné plochy, televíziu, rozhlas či print, ale najmä sociálne siete. „Keďže dôležitou súčasťou kampane je aj edukácia, založili sme TikTok konto a pripravili videá s nevidiacimi a slabozrakými mladými ľuďmi, ktorí divákom priblížili každodennosť so zrakovým postihnutím. Zistili sme, že verejnosť, no najmä mladých ľudí vo veku našich dobrovoľníkov zo základných a stredných škôl, táto téma naozaj zaujíma a chceli sa dozvedieť viac, úprimne sa o tému zaujímali. Napokon, potvrdili nám to aj čísla. Bez akejkoľvek propagácie sme na TikToku získali 10 376 960 vzhliadnutí,“ prezradila Andrea Liszkai.
Najdôležitejším merítkom dobre odvedenej kampane je pre verejnú zbierku výsledok hlavného zbierkového dňa. Finálne čísla príjemne prekvapili. „Počas hlavného zbierkového dňa sme dosiahli úžasný výsledok 211 786,96 €, čo je takmer výška celoročného výnosu za rok 2021. (Ten dosiahol konečnú čiastku 234 415,81 €.) Mimochodom, rok 2022 ukončila Biela pastelka s výsledkom takmer 260-tisíc €. Našou porotou sú darcovia, ktorí nás odmenili výborným výsledkom. Som veľmi rada, že úprimné úsilie kolegov z agentúry Promiseo ocenila porota profesionálov prvým miestom. Za nás si ho rozhodne zaslúžili,“ hovorí Eliška Fričovská, hlavná koordinátorka VZ Biela pastelka.
„Som veľmi rada, že sme sa s agentúrou Promiseo a jej tímom „našli“. Z roka na rok vnímame, ako čoraz viac chápu život ľudí so zrakovým postihnutím a odráža sa to aj na kreativite kampaní. Budem veľmi rada, ak nielen Biela pastelka, ale i Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska, bude pre nich naďalej partnerom, ktorému budú radi a s nadšením venovať hodiny a hodiny pro bono práce. Sme veľmi radi a hrdí, že ich máme a za celú spoluprácu im ďakujem a gratulujem k úspechu,“ povedala Tatiana Winterová, riaditeľka Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska.
Spot Biela pastelka 2022